יש הטוענים כי הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר, אנו בהחלטת מסכימים עם זה. על מה בעצם מתבסס רושם ראשוני, מדוע הוא חשוב כלכך, ואיך נוכל לייצר רושם ראשוני טוב בעזרת ה"כלים" הדיגיטליים המדהימים שיש לנו כיום ?!
מסעו של לקוח
קחו לעצמכם רגע ותחשבו על זה .. מה בעצם קורה כשאנו מחפשים בעל מקצוע ?.. אם נצטרף למסעו של אדם המעוניין למכור את הנכס שלו ולשם כך מחפש סוכן נדל"ן, נמצא כי מנסיונו הקודם הוא כבר יודע שהוא לא רוצה להתפשר על סוכן שאין לו הרבה נסיון, ולכן בעל הנכס יחפש סוכן מקצועי יותר. אז הוא מחליט לגלול באינטרנט ולחפש בגוגל, ואפילו טורח לחפש ברשתות החברתיות.
"קופצות" להן המון אפשרויות , אך איך יוכל לדעת מי מהסוכנים מקצועי באמת לפי דרישתו? כשהוא נחשף לכלכך הרבה סוכנים שכל אחד מהם מפרסם את עצמו בצורה שונה כנראה שהוא יפתח במקביל כעשרה עמודים, ויביט באתרים/כרטיסי ביקור/דפים עסקיים וכו'.
רושם ראשוני, למה אני צריך את זה?
בשלב הזה אנו נחשפים לרושם הראשוני שנותן לנו הסתכלות ראשונית על אותו הסוכן (או כל בעל עסק אחר) שבעזרתו בעצם נקבע, האם העמוד הזה "שווה צפייה".
קחו לדוגמא איש עסקים שיוצא לפגישה מכובדת , האם ילבש פיג'מה ונעלי בית? כמובן שלא! ומדוע? כי הוא מודע לעובדה שה"צד השני" יבחן אותו, ועל פי ההתרשמות הזו יחליט "הצד השני" האם אותו איש עסקים הוא מקצועי ואמין. תארו לכם שסוכן הנדל"ן היה מגיע בחליפה, לוחץ את היד לאותו בעל הנכס ומחייך.. איזה רושם ראשוני היה נוצר?
עכשיו מספיק עם הלבוש, ובואו נמשיך לגלוש…מכל אותם העמודים של סוכני הנדל"ן נקבל רושם ראשוני, ובעצם מתוך כל עשרה עמודים שנפתח נמצא כשניים/שלושה עמודים שבאמת "ירגשו" אותנו, ורק אז… נחשוב להתקדם לשלב הבא וליצור קשר.
כשתינוק מתחיל ללכת
ובכן…המסקנה שאליה "חתרנו" היא שכל בעל עסק חייב להשקיע בתדמית שלו גם בעולם הדיגיטלי!!! ממש כמו שתינוק חייב ללמוד ללכת. הרי בעלי עסקים משקיעים בביגוד, במשרד מפואר, רכבים מרשימים, שילוט יקר וכו' – משום שאם לא ישקיעו איך יראו בעייני הלקוח? חשוב להבין שכיום העולם הדיגיטלי הוא מאוד יקר ערך, ואם לא נשתמש בו בתבונה "נאבד" הרבה לקוחות פוטנציאליים ש"יסננו" אותנו עוד לפני שבכלל דיברו איתנו… וכל זאת משום שלא יצרנו תדמית בצורה נכונה באונליין.
המתכון שלנו לצעדים הראשונים
המרכיב הראשוני – הנראות
במידה ויש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, באינסטגרם או בכל פלטפורמה אחרת, חשוב שהנראות שלו תהיה ברמה הגבוהה ביותר כדי שעמוד זה יוכל לעניין את הלקוח ולהניע אותו לפעולה בצורה הטובה ביותר. במידה ותרצו להתייעל ו"לשדרג" את ה"לוק" שלכם כמקצוענים, כרטיס ביקור דיגיטלי יעשה את העבודה. אל תשכחו שבעזרת העמודים הללו אתם "מגייסים" לקוחות!
המרכיב השני – התוכן
מעבר לנראות חובה להתמקד בתוכן כי הוא זה שמעביר את המסר שלנו ללקוחות. חשוב להקפיד על העלאת תכנים באופן שוטף במדיות החברתיות – על מנת שהרושם ישאר חיובי ובעצם כדי לומר "אני כאן, תמיד הייתי כאן ותמיד אהיה", וכך הלקוח יוכל להיות יותר בטוח בכם ולהתרשם לטובה. כמובן שחשוב ביותר שהתוכן יהיה כתוב בצורה איכותית, מובנת וידבר אל קהל היעד הרצוי. מומלץ להוסיף תכנים עם ערך מוסף (לחלוק את הידע המקצועי שלנו עם הלקוח), לשלב תמונות, תוכן שיווקי ובין היתר הנעה לפעולה.
הבנתי, ואני רוצה תדמית טובה
בעזרת המדיה החברתית ניתן להציג את העסק שלנו לקהל היעד הרלוונטי עבורנו ורבות הן האפשרויות. כמובן שכיום ישנה אפשרות לייעל את הפרסום בעזרת אנשי מקצוע שינהלו את העמוד העסקי שלכם, אך זה יעלה לכיס שלכם לפחות כמה מאות שקלים בחודש. אפשרות נוספת היא אתר תדמית או דף נחיתה – כבר בידוע שפתרון מסוג זה יכול לעזור לכם להוביל את לקוחותיכם להשארת הפרטים, לרכישת מוצר, רכישת שירות וגם כאן "ידלוף" מכיסכם סכום שעולה על אלף שקלים מדי חודש.
במחשבה שנייה תוכלו להשקיע בפתרון יעיל מאוד שמייצר לכם תדמית מעולה, אך זול יותר לכיס! אם שאלתם את עצמכם מה יכול להיות הפתרון הנ"ל? אנא המשיכו לגלול ונשתף אתכם 🙂
הכירו את כרטיס הביקור הדיגיטלי
אז יש לכם עסק ואתם רוצים להרשים את הלקוחות שלכם? אחת האפשרויות הקיימות בשוק, שמתאימה לכל כיס ובנוסף מביאה לתוצאות היא > כרטיס הביקור הדיגיטלי. מלבד הרושם הראשוני של כרטיס הביקור הדיגיטלי ישנם יתרונות נוספים:
בכרטיס הביקור הדיגיטלי יופיעו כל הפרטים אודות העסק בתיאור מקצועי ומרשים, מהכרטיס הלקוח יקושר גם ישירות לעמודים העסקיים שלכם בלחיצת כפתור, תתאפשר ללקוח יצירת קשר מיידית אתכם, ישנה גם אופצייה לניווט לוויני דרך הכרטיס ישר לכתובת בית העסק שלכם. והדובדבן שבקצפת … בכרטיס יופיע טופס לידים להשארת פרטים.
בקרו בכרטיסי הביקור שלנו 🙂