דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט ייחודי שנועד לקדם שירות או פעולה מסוימת כמו: רישום לניוזלטר, הורדת מדריך, השארת פרטים או רכישת מוצר. דפי נחיתה הם קריטיים עבור קמפיינים שיווקיים איכותיים, הם ממוקדים ומאפשרים להנחות את המבקרים לפעולה מסוימת, מה שמגדיל את הסיכוי להמיר את הגולשים ללקוחות. דפי נחיתה ממוקדים ואיכותיים מגיעים ליחסי המרה גבוהים ומכניסים הרבה יותר כסף באותו תקציב שיווק.
לדוגמא – אם עסק מוציא 3,000 ש"ח על תקציב הפרסום שלו בגוגל ומייצר 1,000 קליקים (לקוחות פוטנציאלים שהקליקו על המודעה שלו ועברו לדף הנחיתה) כאן נכנסים לתמונה אחוזי ההמרה:
1% המרה יהיו שווים 10 לידים בעלות של 300 ש"ח פר ליד
2% המרה יהיו שווים 20 לידים בעלות של 150 ש"ח פר ליד
5% המרה יהיו שווים 50 לידים בעלות של 60 ש"ח פר ליד
10% המרה יהיו שווים 100 לידים בעלות של 30 ש"ח פר ליד
כמו שאפשר לראות ההבדל בין אחוזי ההמרה שמים וארץ וכמובן שסופר קריטי להיות בעלים של דפי נחיתה עם אחוזי המרה כמה שיותר גבוהים. בתכלס? לא רק המרה, בעזרת דף נחיתה איכותי תוכלו להעביר המון מידע, לסנן וכמובן לחמם את הלקוחות שעוברים את התהליך לפני השארת הפרטים או ביצוע הפעולה מה שיקל על המכירות וישפר את אחוזי הסגירה.
לאחר שהבאנו מה זה דף נחיתה, למה אנחנו צריכים אותו ואפילו למה כדאי להשקיע בו – הגיע הזמן לעבור לפלטפורמה, בניה ותכנון של הדף המנצח.
באיזה פלטפורמה כדאי לבנות את דף הנחיתה?
רוב בוני האתרים והמשווקים המנוסים ממליצים לעבוד עם וורדפרס. וורדפרס היא פלטפורמה פופולרית ומתקדמת שמציעה כלים רבים לבניית דפי נחיתה בצורה קלה ומהירה. בין היתרונות הבולטים ניתן למצוא את קוד פתוח וגמיש, מגוון תבניות, הפלאגינים וכמובן היכולת להתאים אישית את העיצוב והתוכן לצרכים הספציפיים שלכם לבניית דף נחיתה איכותי ומותאם אישית ברמה גבוהה.
דפי נחיתה איכותיים מתחילים מתכנון נכון
לפני שמתחילים לבנות את דף הנחיתה יש להגדיר מטרות ברורות: האם הדף מיועד לאיסוף לידים, מכירת מוצר, או משהו אחר? הבנת הקהל שלכם היא המפתח להצלחת דף הנחיתה. חשוב להכיר את הצרכים והרצונות של הקהל ולהתאים את המסר והשפה כך שיתאימו להם. מומלץ גם כן לבצע מחקר שוק ולבדוק איך ומה המתחרים הישירים שלכם עושים ומה תוכלו לעשות בצורה טובה יותר.
לאחר שהבנו את המטרה, הבנו את הקהל היעד וכמובן עשינו חקר שוק הגיע הזמן לקופי ועיצוב. כותרות מושכות ותיאורים ברורים הם המפתח למשיכת תשומת הלב של הגולשים והשכנוע שלכם להמשיך ולקרוא. אפשר לעבוד לפי תבניות מוכנות ולהתאים את הקופי אליהם אך רצוי תמיד לבצע את זה בהתאמה מלאה מאפס לקהל היעד ולמותג שלכם. חשוב להשקיע בעיצוב גרפי מרשים שימשוך את העין וייצור חוויית משתמש חיובית. ניתן להשתמש בכלי עיצוב כגון Canva או Adobe Photoshop. חלק חשוב מהעיצוב הוא בחירת צבעים ופונטים מתאימים, חשוב לבצע בחירה נכונה על מנת לשדר את המסר הנכון ולהתאים למותג שלכם. חשוב לשמור על קונסיסטנטיות עם שאר החומרים השיווקיים של העסק.
טפסים ואינטראקציה בדפי נחיתה
טפסים הם הכלי המרכזי באיסוף מידע מהגולשים ומאוד חשוב ליצור טפסים ברורים, נוחים ומזמינים לשימוש בשביל לשפר כמה שיותר את אחוזי ההמרה של דף הנחיתה. לפני כל טופס רצוי להניע לפעולה את הגולש בעזרת כותרת מתאימה. כמו כן ניתן להוסיף אפשרויות לשיחות וואטסאפ או אפילו לעשות מספר טלפון לחיץ שמתאים למי שרוצה לבצע שיחת טלפון כאן ועכשיו.
במידה ויש לכם CRM רצוי לייצר אוטומציה חכמה שתשאב את הנתונים מטפסיי הלידים ותעביר הכל בצורה אוטומטית למערכת CRM שלכם, כמו כן שימוש במספר וירטואלי עוזר בספירת נתונים ושיפור תהליכי האופטימיזציה של יחסי ההמרה בדף הנחיתה שלכם.