פודקאסט, או הֶסְכֵּת, הוא סדרה של קטעי שמע מוקלטים המועלים לרשת האינטרנט וניתנים להאזנה בסטרימינג או להורדה למכשיר. את הפודקאסט מגיש בן אדם אחד או יותר העוסק בנושא מסוים. לרוב המגיש מזמין אנשים מעניינים הקשורים לנושא הפודקאסט ומראיין אותם, תוכן הפודקאסט יכול להיות מתוסרט בקפידה, או מאולתר לחלוטין.
למה כל כך אוהבים פודקאסטים? קודם אפשר אפשר להאזין לפודקאסטים בכל זמן ובכל מקום, דרך הטלפון, המחשב או כל מכשיר אחר עם חיבור לאינטרנט. ישנם פודקאסטים בנושאים כמעט אינסופיים ומציעים תחושה אינטימית וקרובה יותר מאשר מדיה אחרות, כך שכל אחד יכול למצוא משהו שמעניין אותו וכמובן שרוב הפודקאסטים זמינים בחינם.
לסיכום פודקאסטים הם דרך נהדרת ללמוד דברים חדשים, להתעדכן באירועים אקטואליים, להנות מבידור, ועוד. המלצה – אם אתם חדשים בעולם הפודקאסטים, התחילו עם נושא שמעניין אתכם וחפשו פודקאסטים מומלצים ברשת.
הנה כמה דוגמאות לפודקאסטים פופולריים:
- "ההסכת" – פודקאסט חדשותי בהגשת ירון דקל ודפנה ליאל.
- פודקאסט "הגשר" – פודקאסט סדרת ראיונות על פוסט טראומה.
- "עושים פוליטיקה" – פודקאסט פוליטי בהגשת תמר אלמוג וקלמן ליבסקינד.
- "חיות כיס" – פודקאסט מדעי בהגשת ד"ר אביטל בן-דוד וד"ר גלעד דיאמנט.
- "הצוללת" – פודקאסט היסטוריה בהגשת יובל מלחי.
צריכים ייעוץ מקצועי בתחום השיווק ובניית אתרים? מלאו פרטים לשיחץ ייעוץ 1:1
איך פודקאסט יכול לעזור לקדם את העסק שלכם
פודקאסט יכול להיות כלי שיווקי רב עוצמה עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. להלן כמה דרכים שבהן פודקאסט יכול לעזור לכם לקדם את העסק: בעזרת פודקאסט תוכלו לבסס מומחיות בתחום שלכם ע"י שיתוף ידע ומומחיות שיבנה אתכם כגורם סמכותי ויעורר אמון בקרב קהל היעד. כמובן שרצוי גם להוסיף טיפים ותובנות ייחודיות יבדלו אותך מהמתחרים ויציבו אותך כמוביל בתחום.
הפודקאסט מאפשר לכם ליצור קשר אישי וקרוב עם המאזינים, בניגוד למדיה מסורתית ושיתוף סיפורים אישיים, יצירת אינטראקציה דרך שאלות ותשובות ותגובות למאזינים יגבירו את תחושת הקהילה והשייכות.
אז איך עושים כסף מפודקאסט?
זה דיי פשוט, אחרי שיש לנו קהל יעד שמאזין לתוכן כל מה שצריך לעשות הוא לשלב קריאה לפעולה (CTA) בסוף כל פרק, כמו הצטרפות לניוזלטר, הורדת ספר אלקטרוני בחינם או קבלת הנחה על מוצר, כניסה לאתר האינטרנט להתעדכן ברשימת הפרקים המלאה יעודד את המאזינים לנקוט בפעולה. אפשר גם למכור שטחי פרסום, לעשות פרסומות ויצירת תוכן ממומן בשיתוף פעולה עם מותגים רלוונטיים שיפתח אפיק הכנסה נוסף ויחזק את הקשר עם קהל היעד.
כמובן שלא מדובר רק על כסף כאן ועכשיו פודקאסט איכותי ישפר את המיתוג והמוניטין של העסק. פודקאסט איכותי ומקצועי יתרום לחיזוק המיתוג של העסק ויציג אותו כחברה חדשנית, דינמית ומתקדמת. שיתוף ביקורות חיוביות של מאזינים, פרסים והישגים יעצימו את המוניטין של העסק ויעוררו אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים.
לסיכום: פודקאסט יכול להוות כלי שיווקי רב-תכליתי ויעיל עבור עסקים בכל גודל. על ידי יצירת תוכן איכותי, קידום נכון ויצירת קשר ישיר עם קהל היעד, פודקאסט יכול לסייע לך להשיג מגוון מטרות עסקיות, כגון הגדלת החשיפה, יצירת לידים, שיפור המכירות וחיזוק המיתוג.