קידום אורגני בגוגל

איך לקדם את העסק בעזרת קידום אורגני בגוגל

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית לעסק שלכם מלאו את הפרטים עכשיו

בשנים האחרונות ההתפתחות העסקית ברשתות החברתיות הפכה לבלתי צפויה: לא ברור אילו פלטפורמות יהיו פופולריות בשביל הנישה העסקית שלנו ואילו לא, ואילו אסטרטגיות שיווק יעבדו ואיזה לא. לכן, אנשי עסקים רבים החליטו ליצור אתר משלהם ולקדם אותו באמצעות מנועי החיפוש. אבל יש בעיה אחת – קידום במנועי החיפוש הרבה יותר מסובכת מקידום במדיה החברתית.

צריכים ייעוץ מקצועי בתחום השיווק ובניית אתרים? מלאו פרטים לשיחץ ייעוץ 1:1

מהו קידום אורגני בגוגל ולמה צריך אותו

(Search Engine Optimization)
הוא מכלול של אמצעים שמטרתם להגדיל את דירוג האתר בתוצאות החיפוש על מנת למשוך אליו את המספר המרבי של קהל היעד. מטרת קידום אורגני היא הבטחת זרימה מתמדת של מבקרים לאתר שלנו, מבקרים שיהפכו ללקוחות, במידה והאתר בנוי מקצועית.

קיימות שתי גישות לקידום באמצעות מנועי החיפוש, אשר מכוונות למטרה אחת משותפת: קידום אתרים ומשיכת זרימת משתמשים. הגישה הראשונה מתמקדת בשיפור מיקום האתר בתוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש נתונות. הגישה השנייה מכוונת להגדלת התנועה על ידי משיכת קהל היעד שלכם לאתר, ללא קשר למיקומו בתוצאות החיפוש.

מתי יש צורך בקידום אורגני בגוגל

ישנם שתי סיבות לביצוע קידום אתרים במנועי החיפוש. ראשית, חייבים ליישם אופטימיזציה למנועי חיפוש לאתרים חדשים. רצוי לעשות זאת בשלב פיתוח האתר בכדי שיהיה מוכן לקידום בזמן ההשקה.

שנית, קידום נחוץ לאתרים ישנים שלא עדכנו את התוכן שלהם במשך זמן רב, בעזרת מילות מפתח.
מילות מפתח הם קבוצה של שאילתות חיפוש המשקפות את תוכן ומבנה האתר. במידה וכל עמוד מגיב לשאילתות של לקוחות פוטנציאליים, האתר ידורג גבוה יותר על ידי מנועי החיפוש למילת המפתח הספציפית. ולכן, עדכון תוכן ומילות החיפוש הוא קריטי לכל שלב האתר.

לדוגמה, במידה ויש לנו חנות ייעודית, אנחנו חייבים לבצע אופטימיזציה של דפים עם מוצרים חדשים, לבחור ביטויי חיפוש מתאימים ולנטר שינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש. אחרי הכל, המתחרים שלנו פועלים גם כן בכדי לשפר את מיקומם בתוצאות החיפוש, באמצעות אותם כלים בדיוק.

מתי קידום אורגני לא עובד

כמו כל שיטות קידום אחרות, ישנם מספר מקרים שבהם אופטימיזציה למנועי חיפוש עשויה להיות לא שימושית. לדוגמה, קידום אורגני בגוגל לא יניב תוצאות במידה והמוצר שלכם חדש וייחודי, כך שאף אחד לא יודע עליו ולקוחות פוטנציאליים פשוט לא יחפשו אותו באינטרנט. בכדי להעריך את הביקוש למוצר שלכם באינטרנט, תוכל להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל. בו תוכלו לבדוק אילו מילות מפתח עובדות טוב יותר מאחרות, ואפילו לקבל רעיונות למילות מפתח חדשות, אותם תוכלו להוסיף לתוכן האתר שלכם.

עוד מקרה בו קידום אתרים עלול שלא לתת תוצאות חיוביות הוא ביקוש לא יציב למוצר.
למשל, אם מוצר נמצא בשוק כבר זמן רב, אך הפופולריות שלו סטטית-  לא גדלה. מצב כזה עלול לקרות לדוגמא עם מוצרים זמניים שהיו אופנתיים אתמול, אבל היום, אף אחד כבר לא צריך אותם, או עם מוצרים שהביקוש להם הולך ופוחת עם הזמן. במקרים כאלה, השקעה בקידום אתרים אולי לא לא לגמרי חסרת תועלת, אבל היא בסיכון גבוה. אנו ממליצים להשתמש בכלים לניטור טרנדים ולקבלת החלטות לקידום האורגני של האתר שלכם.

מה כלול בקידום אורגני

ישנן משימות רבות הנכללות בקידום אתרים אותם נעשה תמיד:

בכדי להתחיל כל עבודת קידום, תחילה ישנו צורך לבצע ניתוח נתונים או אופטימיזציה פנימית.
ניתוח האתר הקיים (אם הוא כבר קיים), ניתוח המתחרים, קהל היעד שלנו ושוק הקידום. לאחר הניתוח, נבצע חיפוש מילות מפתח רלוונטיות, כולל שאילתות ארוכות וקצרות שבאמצעותן משתמשים מחפשים את המוצר שלנו. בשלב זה אנו מבצעים גם את האופטימיזציה הפנימית, הדפים באתר, תוכן והמטא תגיות עוברים כולם אופטימיזציה יסודית. המטרה העיקרית בשלב זה הוא יישור קוו של האתר לדרישות של מנועי החיפוש.

לאחר אופטימיזציה פנימית מתחיל שלב האופטימיזציה החיצונית הכולל עבודה על השגת קישורים חיצוניים ואזכור האתר שלנו באתרים אחרים, הם יכולים להיות אתרים בבעלותנו או אתרים חיצוניים. בעלי עסקים רבים נתקעים בשלב זה, ולא מצליחים להשיג קישורים באתרים אחרים, פשוט מחוסר ידע. הדרך היעילה ביותר היא קניית קישורים איכותיים מאתרים מבוססים. כאלה שייתנו תוצאות מעולות במינימום הוצאות.

לאחר ביצועי האופטימיזציה פנימית וחיצונית, אנו בודקים את תהליך ההמרה, כלומר, המרת מבקרים באתר ללקוחות. במידה והאתר לא מציג תוצאות המרה טובות, נערכים ניסויים ונבדקות השערות לשיפור האינטראקציה של המותג עם קונים פוטנציאליים והגדלת מספר הלקוחות.

לסיכום
קידום אורגני במנועי החיפוש הוא דרך ארוכה עם המון מכשולים וטריקים, אך במידה והצלחתם האתר שלכם יזנק במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, יגדיל את כמות המשתמשים באתר שלכם וכמובן ימיר את הגולשים ללקוחות פוטנציאליים. כל זה במידה ותעשו זאת בדרך מקצועית וייעודית.
אנו נשמח לספר לכם לעומק איך נעשה זאת בשבילכם, תצרו איתנו קשר עוד היום.

צריכים ייעוץ מקצועי בתחום השיווק ובניית אתרים? מלאו פרטים לשיחץ ייעוץ 1:1

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית לעסק שלכם מלאו את הפרטים עכשיו

עוד כתבות שיכולות לעניין אותך..