דף נחיתה הוא אתר אינטרנט שנוצר כדי למשוך את תשומת הלב של קהל היעד למוצר או שירות ספציפי ולקבל מידע ליצירת קשר עם הלקוח הפוטנציאלי. המטרה העיקרית של דף נחיתה היא להפוך מבקר פשוט לקונה. הקמת דפי נחיתה משפרים את יעילות הפרסום של העסק, ומרחיבים את קהל הלקוחות.
קידום דפי נחיתה מתבצע לא רק באמצעות מנוע חיפוש וקידום אתרים, אלא בעזרת פרסום ברשתות חברתיות, קמפיינים, ניוזלטרים במייל, ואף פרסום ממומן בפייסבוק. ככלל אצבע, להביא אתר בן עמוד אחד לטופ של התוצאות האורגניות בגוגל, מאתגר מאוד בגלל תחרות גבוהה עם אתרים גדולים יותר, ועם תוכן מרובה.
צריכים ייעוץ מקצועי בתחום השיווק ובניית אתרים? מלאו פרטים לשיחץ ייעוץ 1:1
מטרת הקמת דפי נחיתה
המטרה העיקרית של דף נחיתה, הוא ליצור כלי עזר שיעזור לנו למכור במהירות מוצר או שירות ולאסוף מאגר נתונים של לקוחות, לצורך פרסום חוזר וקנייה מרובה של הלקוח אצלנו באתר.
מנקודת מבטו של המשתמש, דף נחיתה הוא רק עוד עמוד באינטרנט, רק אחד מאלפים. אנשים משוטטים באינטרנט כל יום, ובשלב כלשהו הם מפסיקים לשים לב לפרסומות בשפע המידע שהם צורכים, ולכן אנו חייבים להתאמץ מאוד בכדי למשוך את תשומת הלב שלהם, דווקא לפרסומת – דף נחיתה שלנו.
עד כה דיברנו על מה זה דף נחיתה, מטרתו העיקרית והשימושים בו. כעת נדבר על היתרונות והחסרונות שלו, וכיצד ניתן לקדם דף נחיתה כזה במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. על מנת לקבל את הפעולה הרצויה מהמשתמש – בין אם זה קנייה, או השארת פרטים.
יתרונות וחסרונות של קידום דפי נחיתה
היתרונות הבולטים של דפי נחיתה הם:
– עלויות פיתוח נמוכות והיכולת ליצור דפי נחיתה במהירות.
– התאמה למכשירים ניידים – 80% מהגולשים עושים זאת בסמארטפון.
– יכולת יצירת עיצובים אטרקטיביים וייחודיים תוך שימוש במגוון תוכן ויזואלי ואלמנטים גרפיים.
– מיקוד תשומת הלב של המשתמש במידע רחב הזמין כולו במקום אחד.
החסרונות של אתרים בני עמוד אחד כוללים
טעינת דף איטית יותר, עקב כמות גדולה של מידע בעמוד אחד. הצורך להחזיק את תשומת הלב של המשתמשים ולעודד אותם לגלול עד לסוף העמוד. הקושי בניתוחי התנהגות המשתמשים בשירותי ניתוח מנועי החיפוש – לדוגמא גוגל אנליטיקס. באתר מקצועי ניתן לבצע אופטימיזציה של כל עמוד למספר מילות מפתח, בדפי נחיתה ישנה מגבלה של עמוד אחד. מספר מילות המפתח הוא מוגבל. חלק מהגולשים עלולים לתפוס את דף הנחיתה כלא רציני, ובמקים חריגים אף כמרמה. עיצוב הדף חייב להיות מקצועי ככל הניתן.
אסטרטיית קידום לדפי נחיתה
כאמור, דפי נחיתה נוצרו ככלי למשיכת תנועה מסחרית לאתר שלנו, וככלל קשה להם יותר להגיע לראש תוצאות החיפוש מאשר לאתרים מקצועיים מרובי עמודים. עם זאת, דפי נחיתה בנישות מסוימות יכולים להגיע לתוצאות חיפוש גבוהות, אופטימיזציה מקצועית היא המפתח להצלחת דפי נחיתה.
להלן מספר דוגמאות לאופטימיזציה מקצועית
איסוף מידע – מיהו קהל היעד, מהם מילות המפתח שיעבדו הכי טוב, בדיקת מתחרים. ביקורת טכנית של דף הנחיתה ותיקון שגיאות הגדלת מהירות הטעינה של דף הנחיתה – ניתן לעשות זאת באמצעות דחיסת נתונים וטעינת עמוד דינמית חיבור פרוטוקול אבטחה, ותעודות חיבור מוצפנות בין שרת האינטרנט לדפדפן המשתמש. התאמת הדף למכשירים ניידים, במידה ולא הותאם ביצירת הדף.
הוספת קוד ניתוחי התנהגות הגולשים לדף הנחיתה, ניתוח התנהגות בכלי של גוגל אנליטיקס לדוגמא יעזור לנו באופטימיזציה של האתר, והפיכת הגולש ללקוח. אופטימיזציה לבוטים של מנועי החיפוש – אלמנטים של שפה, תגים ותכונות של הדף. כך הבוט יודע לזהות תוכן ולהתאימו למשתמש. קידום חיצוני של דף הנחיתה באמצעות לינקים, תגובות בפורומים, קמפיינים ופרסום ממומן בפייסבוק בפרט. הגדרת פרסום ממוקד בכלי של פייסבוק, תוך בחירה נבונה של קהל יעד, יביא לתוצאות מדהימות ויעביר את המשתמשים לדף הנחיתה שלנו. במידה ובנינו אותו היטב, וביצענו אופטימיזציה, הגולש בפייסבוק יהפוך ללקוח, ואף ללקוח חוזר אצלנו באתר.
דף נחיתה – מסקנות
יצירת דף נחיתה היא משימה די פשוטה למדי, אך יצירת עמוד שיבלוט מאלפי אחרים ויביא לקוחות ומכירות היא הרבה יותר קשה. זה מעולה אם יש לכם צוות של קופירייטרים, מעצבים ומפתחים – אנשים מיומנים שמכירים את המוצר שלך ויכולים לעשות הכל בצורה מושלמת. אך לא כך הדבר לרוב.
לכן אנשי מקצוע המתעסקים בשייוק למחייתם, יקימו לכם דף נחיתה מושקע, יפה וגם יעיל. דף נחיתה שפותח על ידי מעצבים מקצועיים, דף שתוכלו להשיק קמפיין פרסומי ולהשיג לקוחות חדשים.